A Borító The Sims 3
A The Sims 3 arra épül, mint amelyre az elődjeik: életszimuláció.
Simjeink éljék dolgos mindennapjaikat, gyereket neveljenek, dolgozzanak,
legyenek hobbijaik, vágyaik, félelmeik, és céljaik, pontosan mint a
való életben. A The Sims 3 nyitott végű, nincs meghatározott célja.
Simjeink egy teljesen nyitott városban élnek, elugorhatnak az
étterembe bedobni egy spagettit, elmehetnek a fürdőházba kezelést kérni,
vagy akár állást vállalhatnak a kórházban. A The Sims 3 legnagyobb
újdonsága, a város teljesen nyitott, és mindent látunk. A játékosok
végre nincsenek lekorlátolva egyetlen telekre, most már számunkra minden
nyitott. A játékban a napszakok realisztikusabbak, végig nézhetjük,
ahogy felkel nap, majd ahogyan az lemegy, és a csillagok megjelennek az
égen. A játékkészítők elmondása szerint a legnehezebb a mesterséges
intelligencia megteremtése volt, ugyanis ezzel minden simnek
rendelkeznie kell. Amíg mi simjeink élnek a szomszédban élő simek is
élik a mindennapjaikat, ellentétben a széria előző sorozataihoz képest,
vagyis megházasodnak, gyereket szülnek, állást vállalnak, elválnak.
A sorozat előző részéhez képest simjeink életét most már nem a
vágyai, és félelmei fogják befolyásolni; ugyanis ezek részben eltűnnek. A
vágyaikhoz egy ún. pontszám tartozik, amelyet a simünk eszköztárában az
"Életcél-jutalmak"-nál beválthatjuk egyes dolgokra. (Pl. Jó megfigyelő)
Lehetnek olyan vágyaik is, mint elugrani a moziba, vagy egy sokkal
komolyabb, például gyermeket vállalni. Az emlékek eltűnnek a 3-ban,
helyettük ún. moodletek, vagyis hangulatdarabkák hatnak simjeink
életére. (Pl. ha jól érzi magát kap egy elszórakoztatva hangulatjelzőt).
A hangulatjelzők befolyásolják simünk általános állapotát, és
arcképüket is.
A játékban alapból 50 személyiségjegy található, ezek közül minden
fiatal felnőtt- felnőtt, és idős simnek 5 darab van (rossz neveltetés
esetén 4). Egyes személyiségjegyek kiütik egymást, például: jó
humorú-humortalan, családközpontú-gyermekkerülő. A kiválasztott öt
személyiségjegy alapján simünk kap egy életcélt, amelyért küzdeni fog
egész életében, például: Világhírű sebész, Űrhajós, Hivatásos író. Egyes
személyiségjegyek különlegessé tehetnek simeket, egyes jártasságokat
például gyorsabban sajátítanak el, vagy munkájukban is segíthetik őket. A
játékban 7 korcsoport van, melyek a következőek: csecsemő, tipegő,
gyermek, tinédzser, fiatal felnőtt, felnőtt, idős. A fiatal felnőtt és a
felnőtt korcsoport között nincs különbség, csupán simünk még fiatal,
tehát több ideje van még az élet mosolygósabb oldalával foglalkozni,
összeköltözni a barátaival, megtalálni a nagy románcot, és állást
keresni.
Korcsoportok részletesebben
90 napos, normál beállításon:
Csecsemő: Simünk legelső korszaka, mely összesen 3 napig tart.
Ha a csecsemő olyan családba születik, ahol az édesanyának
komplikációtól mentes volt a terhesség alatti korszak, akkor mi magunk
választhatjuk ki azt a két személyiségjegyet, amivel megkezdődik simünk
élete. (Egyes személyiségjegyek csak bizonyos korszakoktól elérhető, egy
csecsemő pl. nem lehet reménytelenül romantikus, flörtölő, sznob, vagy
éppen vegetáriánus) A csecsemőknek sok alvásra, társaságra, és ételre
van szükségük, éppen ezért az édesanyák 4 nap szülési szabadságot
kapnak, hogy a picivel foglalkozzanak.
Tipegő: Simjeink e korszaka összesen 7 napig tart. Simünknek
még mindig csak két személyiségjegye van, de lehetőségei már tágabbak.
Feladatunk ebben a korszakban a simeket megtanítani járni, beszélni, és
wc-t használni, valamint egyéb képességfejlesztő könyveket is
vásárolhatunk nekik a könyvesboltban, amikkel egyes jártasságok
hamarabbi elsajátításához járulunk hozzá. Egyedül nem képes közösségi
területek meglátogatására.
Gyermek: Ez a korszak is 7 napig tart, ekkor kiválaszthatjuk
simünk 3. személyiségjegyét, ha kellemes, megrázkódtatásoktól mentes
tipegő korszaka volt. Ha ez nem történik meg, ez esetben a játék
automatikusan egy negatív személyiségjegyet ad a simnek. A
személyiségjegyek tárháza itt már szélesebb, de egyes jártasságokhoz,
opciókhoz kötődő személyiségjegyek továbbra sem érhetőek el. Ebben a
korszakban a simek iskolába járnak, jártasságokat fejlesztenek, és
barátságokat kötnek. A gyermekek iskolaideje 9: 00 - 15: 00-ig tart, és
kijárási tilalmuk a sötétedés megkezdődése után, 19: 00-kor lép
érvénybe.
Tinédzser: Ez a korszak összesen 14 napig tart, ekkor
kiválaszthatjuk simünk 4. személyiségjegyét, ha simünk az iskolában jól
tanult, átlaga legalább 4-es volt. Ha ez nem történik meg, akkor a játék
vagy egy negatív személyiségjegyet ad simünknek, vagy nem kap
személyiségjegyet. Ekkor a simek számára már az összes személyiségjegy
elérhetővé válik. A tinédzserek részmunkaidős állásokat vállalhatnak az
alábbi helyszíneken: Fürdőház, Élelmiszerbolt, Könyvesbolt, Temetői
Mauzóleum. Ezeknek a munkaideje főleg 16: 00 - 19: 00-ig tart. A
tinédzser simek 9: 00 - 14: 00-ig járnak iskolába. Ebben a korszakban
jelenik meg a simeknél az első szerelem. Náluk is, ahogy a gyerekeknél
kijárási tilalom lép érvénybe 19:00-kor viszont 20:00-kor már a
rendőrség is elkezd utánuk szaladgálni és ha rajtakapják őket, hogy
éjszaka járnak az utcán akkor (rosszabb esetben) beviszik a Rendőrőrse,
vagy pedig haza viszik, ahol a szülő kap egy két dorgálást.
Fiatal felnőtt: Ez a korszak 20 napig tart, ekkor választatjuk
ki simünk utolsó, 5. személyiségjegyét, abban az esetben, ha jó tanuló
volt. A fiatal felnőtt simek mindent csinálhatnak, amit a felnőttek:
teljes munkaidejű állást vállalhatnak, megházasodhatnak, gyereket
vállalhatnak, stb. Ez a korszak a simek számára általában az élet
megkezdődése, az összebútorozás, otthonteremtés, és a ranglétrán
elkezdődő menetelés időszaka.
Felnőtt: Ez a korszak összesen 22 napig tart. Simjeink ebben a
korszakban főként a családalapításra, a munkahelyükön való
beteljesedésre fókuszál.
Idős: Simünk utolsó korszaka, mely optimális esetben a 74.
napon kezdődik meg, és a 90. napon ér véget, tehát 16 napos. Egyes
esetekben simjeink tovább élhetnek maximum 20 nappal, ha fitt, vagy
beteljesedett élete álma, vagy éppenséggel vegetáriánus. (A
személyiségjegy leírása szerint a vegetáriánusok tovább élnek.) Simjeink
ebben a korszakban nyugdíjba vonulhatnak, törődhetnek az unokákkal, és
kiélvezhetik életük utolsó időszakát.
Családkészítő:
A családkészítő (CAS), egy teljesen új gúnyát kapott, melyben
messzemenően részletekig szabhatjuk simünket. Beállíthatunk neki
megfelelő frizurát, szemszínt, ruhát, bőrszínt, mindezt az RGB színkör
alapján is,de olyan apróságok beállítására is lehetőség nyílik, mint a
szeplők vagy szépségpöttyök.
Építés/Vásárlás mód:
Alapból nem sok tárgyat találunk, de ezeket messzemenően a
részletekig szabhatjuk, így bármilyen otthont létrehozhatunk simjeink
számára.
Szomszédságok, és azok lakói:
A játékban alapból egy Sunset Valley nevű szomszédságot találunk,
mely leírása szerint a The Sims 2-ben megjelenő Szépkellemes elődje. A
városban több visszatérő családot is találhatunk; Goth, Bachelor,
Landgraab, Langerak, stb. Sunset Valley egy völgyi városka, egy tenger
partján.
A játékhoz a hivatalos oldalról letölthetjük a Riverview nevű
szomszédságot, mely egy vidéki farmváros. Itt is több visszatérő
családot találunk, többek között; Newbie, Lothario, stb.
Kiegészítők:
Leszáll az éj
Padlógáz Cuccok
Házi Kedvenc
Nemzedékek
Királyi lakosztály cuccok
A Világ körül
Álomállások
Luxuslakás Cuccok
Szabadtéri kalandok cuccok
Városszépítő cuccok